روغن صنعتی

فروش باکیفیت ترین روغن های صنعتی

روغن صنعتی

فروش باکیفیت ترین روغن های صنعتی

بهترین قیمت خرید و فروش انواع فولی و. چرخدنده

شرکت فیدار گستر ارائه دهنده انواع روغن های صنعتی از جمله روغن بهران و دیگر روغن های باکیفیت بازار می باشد که شما می توانید برای خرید هر کدام از محصولات به سایت ما مراجعه و یا با کارشناسان ما در تماس باشید


فولی و انواع آن  


فولی های معمولی جزئی از یک سیستم هستند که به کمک عواملی همچون چرخ دنده، تسمه، پولی و…. می تواند نقش منتقل کننده نیرو را بین دو عضو دیگر آن دستگاه در صنعت فولی انواع گوناگونی دارند و تعداد آن ها نسبتا زیاد است. فولی در واقع با نام‌ پولی هم شناخته می شود اما عده ای پولی را ابزاری مجزا با کاربردی دیگر در نظر می گیرند و بر این عقیده، سخت اعتقاد دارند.

فولیِ ساده: از ساده ترین نوع فولی ها است و یا دقیق تر، یک رینگ شیاردار که به عنوان حفظ کننده موقعیت تسمه کارایی دارد. شیار های تعبیه شده در این نوع فولی می تواند به سه شکل مختلف: نیم دایره،V شکل و صاف باشد. از بارزترین مزایا و معایب آن می توانیم به: قیمت مناسب و لغزش تسمه در دمای بالا اشاره کنیم.


قیمت فولی

 

در حالت کلی برای انتقال نیرو، استفاده از فولی به تنهایی کافی نیست و باید از تسمه و فولی  به طور همزمان استفاده کرد. تسمه‌ها نیز به طور معمول از جنس لاستیک با قابلیت کشسانی مشخص تولید می‌شود و نیرو توسط تسمه یا زنجیر گشتاور از یک شافت به شافت دیگر منتقل می‌گردد.باید به این نکته توجه شود که اندازه‌ی پولی‌ها یکسان نیست و در واقع هرچه حجم سیستم و یا ظرفیت آن بیشتر باشد، باعث می‌‌شود که اندازه آن نیز بزرگتر باشد تا فشار بیشتر و دور بیشتری را ایجاد نماید.

فولی یا پولی چدنی از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل طول عمر بسیار بالایی دارد و از طرفی با ساختار استانداردی که دارد مناسب برای انواع ماشین آلات صنعتی اعم از سبک و سنگین است.برای اطلاع از قیمت فولی با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید


کاربرد چرخدنده


چرخ دنده‌ها قطعاتی هستند که برای انتقال یا تغییر جهت نیرو بین دو محور به کار می‌روند. روی محیط چرخ‌دنده، دندانه‌هایی با فاصله مساوی ایجاد شده است. این دندانه‌ها پس از درگیر شدن با دندانه‌های چرخ‌دنده مجاور، نیرو را بین یکدیگر منتقل می‌کنندبراساس شکل ظاهری، چرخ‌دنده‌ها به انواع گستران، سیکلوئیدی و تروکوئیدی تقسیم می‌شوند. از نظر موقعیت محور (Shaft)، می‌توان آنها را در دسته‌های محور موازی، محور متقاطع، محور غیرموازی و محور غیرمتقاطع قرار داد.

رایج‌ترین انواع چرخ‌دنده در ادامه معرفی می‌شوند.

چرخ‌دنده ساده

چرخ‌دنده مارپیچ

چرخ‌دنده مخروطی

چرخ‌دنده حلزونی

چرخ‌دنده شانه‌ای

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد